Utomhusreklam är perfekt för dig som vill sälja saker till människor som rör sig ute på stadens gator och torg. Extra effektivt är det under sommarsäsongen.
Du som arbetar i en bransch som har högsäsong på sommaren bör göra reklam för dina tjänster där människor har störst chans att se den. Det finns ingen mening med att köra stora reklamkampanjer inne i gallerior och köpcentrum när det är på stadens gator och torg som människor flockas för att njuta av sommarsolen. Välplacerad utomhusreklam gör att du når din rätta kundkrets.
Säkert har du och ditt företag redan gjort någon sorts analys av er befintliga kundkrets och önskade målgrupp. Kontrollera att den som utfört undersökningen har tagit hänsyn till människors ändrade rörelsemönster beroende på säsong. Det är nämligen helt onödigt att betala för reklam som inte särskilt många människor får tillfälle att se.
Utomhusreklam blir väl synlig för en aktiv målgrupp
Utomhusreklam är särskilt bra för dig som vänder dig till aktiva människor som gärna rör sig ute i samhället. Detta ska dock inte blandas ihop med en ung kundkrets. Se dig runt på stan nästa gång du är ute. Du kommer snart lägga märke till att stadens gator är fyllda av människor i alla möjliga åldrar och livssituationer.
Självklart är även aktiva människors rörelsemönster varierande efter säsong. Särskilt under sommaren befinner sig de allra flesta utomhus. Så du som vill sälja till exempel glasstrutar eller badkläder gör helt rätt i att satsa på utomhusreklam.